نمره یار

یاریگر شما در مقاطع مختلف آموزشی
نمونه سوال محتوای آموزشی آزمون آنلاین پرسش و پاسخ درسنامه معلم مدرسه ياب

اگر در مراحل پایانی کنکور ریاضی را با یک برنامه ریزی مشخص مطالعه کرده و با تمامی اصول و مبانی آن آشنا شده اید در ماه های آخر آزمون به حجم قابل توجهی از مطالب مسلط خواهید بود و تنها نیاز به یک مرور نهایی برای تثبیت اطلاعات دارید. جمع بندی ریاضی کنکور در واقع همان مرور نهایی برای دسته بندی و تثبیت مطالب است. خلاصه نویسی ها و تست هایی که در طول سال های لایت کرده اید منابع اصلی برای مرور در ماه های آخر هستند. با این حال بسته به سطح تسلط شما نحوه جمع بندی ریاضی کنکور می تواند متفاوت باشد. با ما تا پایان این مقاله از نمره یار همراه باشید تا درباره تفاوت های داوطلبان در مرور و جمع بندی و منابع مناسب هر گروه بیشتر توضیح دهیم.

اهمیت درس ریاضی در کنکور رشته های مختلف

دانش آموزان رشته های ریاضی تجربی و انسانی باید در طول سال تحصیلی درس ریاضی را مطالعه کرده و به سوالات آن به عنوان یکی از دروس تخصصی در کنکور پاسخ دهند. با این حال تفاوت هایی در اهمیت این درس و سختی سوالات کنکور میان رشته ها وجود دارد.

تسلط بالا در درس ریاضی برای داوطلبان گروه ریاضی

درس ریاضی برای دانش آموزان گروه ریاضی به عنوان درسی اصلی و پایه با بالاترین ضریب محسوب می شود. برای درک بهتر دیگر دروس این رشته تسلط بر مباحث ریاضی ضروری است. به طور طبیعی رقابت در این زمینه بسیار شدید است و حتی اختلاف درصدهای کوچک می تواند نتیجه را تغییر دهد. بنابراین کمک مشاور در این مسیر می تواند تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشته باشد. صفحه مشاوره کنکور ریاضی را بررسی کنید تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید.

ضریب پنهان درس ریاضی برای داوطلبان تجربی

ممکن است برایتان جالب باشد که درس ریاضی برای داوطلبان تجربی ضریب 7 داشته و در جایگاه سومین درس مهم قرار گیرد. اما ضعف بسیاری از داوطلبان تجربی در این درس می تواند ضریب پنهان آن را توضیح دهد. آماری که از سازمان سنجش منتشر شده نشان می دهد که بیش از نیمی از داوطلبان تجربی درصد منفی یا صفر در ریاضی کسب می کنند. این موضوع می تواند فرصت خوبی برای داوطلبی باشد که حتی به تعداد محدودی از تست های ریاضی پاسخ صحیح دهد و رقبای خود را پشت سر بگذارد. داوطلبان زیرک با کمک مشاور مباحث تست خیز را شناسایی کرده و به آموزش نحوه مطالعه ریاضی کنکور بپردازند. صفحه مشاوره کنکور تجربی را برای آگاهی از خدمات و ویژگی ها بررسی کنید.

تغییر سرنوشت داوطلبان انسانی با ریاضی

ضعف مشابهی که در داوطلبان تجربی مشاهده می شود در داوطلبان انسانی نیز وجود دارد و این ضعف در نتایج کنکورهای گذشته به وضوح مشهود است. با توجه به وجود سوالات ساده و تکراری از کتاب و آزمون ها در کنکور تصمیم منطقی این است که با پاسخ دادن به این سوالات تراز خود را بهبود ببخشید.

زمان مناسب برای شروع جمع بندی ریاضی کنکور

یکی از چالش های مهم در جمع بندی تعیین زمان مناسب برای آغاز آن است. تشخیص زمان مناسب برای توقف مطالعه آموزشی و شروع مرور و جمع بندی کلیدی است برای بهره برداری از زحمات دوران کنکور. با تغییر قوانین کنکور و حذف درس های عمومی زمان جمع بندی نیز تغییر کرده است. بنابراین باید یک بار در نیم سال اول و بعد از امتحانات دی ماه جمع بندی کرده و یک بار دیگر در نیم سال دوم تمامی مطالب و تست های ریاضی را مرور کنید.

روش های جمع بندی ریاضی از نظر رتبه های برتر

رتبه های برتر معمولا به نکات مختلفی اشاره می کنند که در کنار مطالعه و تست زنی مستمر رعایت کرده اند. این تفاوت ها نشان دهنده تفاوت های فردی در برنامه ریزی و روش مطالعه است. مشاوران نمره یار نیز با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی و سطح هر داوطلب برنامه ریزی شخصی سازی شده ای ارائه می دهند تا بهترین نتایج را به دست آورید.

روش جمع بندی برای داوطلبان ضعیف

برای داوطلبانی که به دلایل مختلفی نتوانسته اند به خوبی بر مباحث ریاضی مسلط شوند منابع جمع بندی ریاضی کنکور گزینه مناسبی هستند. این کتاب ها با تمرکز بر فصل های تست خیز و دسته بندی سوالات به ساده متوسط و سخت می توانند راهنمای خوبی باشند. کتاب های مختلف مانند "موج آزمون ریاضی نشر الگو" و "فصل آزمون ریاضیات خیلی سبز" برای داوطلبان ضعیف توصیه می شوند.

روش جمع بندی برای داوطلبان متوسط

دانش آموزانی که تا حد زیادی بر مباحث ریاضی مسلط شده اند باید در دوران جمع بندی روی فصولی تمرکز کنند که تسلط بیشتری دارند. این داوطلبان می توانند از منابع مختلف مانند "موج آزمون ریاضی نشر الگو" و "کتاب جمع بندی مهر و ماه" برای تقویت مطالب استفاده کنند و تست های چالشی و زمان دار را حل کنند.

روش جمع بندی برای داوطلبان قوی

برای داوطلبان قوی تمرکز در دوران جمع بندی باید بر روی تست های چالشی و تمرین های خلاقانه باشد. این داوطلبان باید تمامی تست های "موج آزمون" و "فصل آزمون" را حل کرده و با مرور تست های های لایت شده یادگیری های خود را در حافظه بلندمدت نگه دارند.

انتخاب کتاب جمع بندی مناسب

برای انتخاب بهترین منبع جمع بندی ریاضی کنکور باید به سطح خود و نیازهای شخصی توجه کنید. کتاب های مختلفی مانند "جمع بندی ریاضی جامع کنکور مبتکران" و "آزمونیوم مهر و ماه" هرکدام مزایای خاص خود را دارند. با مشورت با مشاور خود منبع مناسب را انتخاب کرده و از آن برای مرور نهایی استفاده کنید.

روش های مرور جمع بندی ریاضی

مرور مطالب جمع بندی یکی از مراحل نهایی برای تثبیت اطلاعات است. پیش از آزمون های آزمایشی آخر لازم است نکات و فرمول های یادداشت شده را مرور کنید تا در شرایط واقعی آزمون به راحتی به یاد بیاورید.

سوالات متداول

بهترین منبع برای جمع بندی ریاضی کنکور کدام است

با توجه به سطح خود منابع مختلفی مانند حل تست های کنکور سال های اخیر می توانند به تسلط شما بر سلیقه طراحان کنکور کمک کنند.

آیا داوطلبان ضعیف می توانند درس ریاضی را کنار بگذارند

حذف درس ریاضی یکی از اشتباهات است. حتی یک یا دو تست ساده می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین با انتخاب فصول مناسب تلاش کنید برای سوالات ساده آماده شوید.

مطالعه کتاب درسی در دوران جمع بندی لازم است

به دلیل ماهیت محاسباتی ریاضی مرور کتاب درسی در ماه های آخر مفید نیست. بهتر است در طول سال نکات مهم را یادداشت کرده و در دوران جمع بندی از این یادداشت ها استفاده کنید.

نظرات

مرتب سازی براساس

بهترین
جدیدترین
قدیمی ترین

چیزی پیدا نکردیم :(

بدون نظر

ارسال نظر

ارسال بصورت ناشناس
امتیاز دهید
  • لطفا از ارسال نظرات تکراری خودداری کنید.
  • از ارسال نظر غیر مرتبط با موضوع خودداری کنید.
  • از ارسال نظر توهین آمیز خودداری کنید.
  • نظر شما پس از ارسال، در اولین فرصت بررسی خواهد شد. و سپس تائید خواهد شد.

به سوی کسب درآمد

همین الان این امکان برای شما فراهمه که به عنوان معلم در نمره یار ثبت نام کنید و با ثبت محتوای آموزشی کسب درآمد کنید!

کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام