نمره یار

یاریگر شما در مقاطع مختلف آموزشی
نمونه سوال محتوای آموزشی آزمون آنلاین پرسش و پاسخ درسنامه معلم مدرسه ياب

درس شیمی یکی از کلیدی ترین دروس تخصصی در رشته های تجربی و ریاضی است و بنابراین جمع بندی آن برای کنکور باید به شیوه ای صحیح انجام شود. برای کسب نمره بالا در این درس لازم است که تا حداکثر دو ماه قبل از آزمون مطالعات خود را تکمیل کرده و بر روی مرور آن ها تمرکز کنید.

راهکارهای جمع بندی شیمی برای هر فرد با توجه به عوامل مختلفی مانند زمان باقی مانده میزان مطالعه در طول سال منابع استفاده شده و روش های مطالعه متفاوت است. برای انتخاب روش مناسب جمع بندی با نمره یار همراه باشید تا بر اساس شرایط خاص خود بهترین روش و منابع را شناسایی کنید.

اهمیت جمع بندی شیمی کنکور

برای کسب رتبه خوب دانش آموزان باید در دروس با ضریب بالا درصد مناسبی کسب کنند. شیمی در رشته تجربی دومین و در رشته ریاضی سومین درس مهم است که این موضوع اهمیت جمع بندی آن را نشان می دهد. علاوه بر این شیمی شامل مفاهیم محاسباتی و حفظی است. حتی با مطالعه گسترده در طول سال برای تسلط کامل نیاز به مرور و جمع بندی وجود دارد. در روز آزمون با توجه به تست های متعدد از دروس مختلف اگر مطالب را به خوبی سازماندهی نکرده باشید حجم زیاد مطالب و استرس ممکن است بر بازخوانی اطلاعات تأثیر منفی بگذارد.

زمان مناسب برای جمع بندی شیمی کنکور

مطالب شیمی بسیار گسترده است و فراتر از نکات کتاب درسی می رود. برای کسب رتبه بهتر باید تست های بیشتری حل کرده و نکات بیشتری را یاد بگیرید. مرور مطالب کنکوری باید به طور مداوم انجام شود و نمی توان این کار را به شب قبل از آزمون موکول کرد. در دو ماه پایانی قبل از کنکور باید به مرور و جمع بندی بپردازید و سعی کنید به طور منظم کل مطالب را مرور کنید تا در ذهن شما به خوبی سازماندهی شود و در روز آزمون با مشکل مواجه نشوید.

بهترین روش جمع بندی شیمی کنکور بر اساس سطح دانش

برای افراد با سطح ضعیف: تعداد زیادی از دانش آموزان در شیمی عملکرد خوبی ندارند بنابراین بهتر است با برنامه ریزی دقیق پیش بروید و از کتاب های کمک آموزشی مناسب استفاده کنید. با مرور سریع مطالبی که در دوران مدرسه برای شما آسان تر بوده و تست های زیادی را به خود اختصاص می دهند زمان خود را بهینه کنید. اگر وقت اضافی داشتید به مطالعه مباحث تست خیز بپردازید.

برای افراد با سطح متوسط: اگر مباحث را به طور پراکنده یاد گرفته اید و با تست ها آشنایی دارید بهتر است بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و از یادگیری مطالب جدید خودداری کنید. با شناسایی نقاط ضعف و قوت از طریق آزمون های سطح سنجی و استفاده از خلاصه نویسی ها و حاشیه نویسی ها به مرور و حل تست های مختلف بپردازید.

برای افراد با سطح قوی: اگر از سال های قبل یا تابستان به خوبی برنامه ریزی کرده اید و تست های زیادی حل کرده اید اکنون باید بر روی تسلط به مفاهیم تمرکز کنید. مرور مطالب آموزشی کتاب درسی و حل تست های متعدد باید بخشی از برنامه شما باشد. در تابستان مطالب پایه را مرور کرده و در طول سال روی مباحث جدید تمرکز کنید. از اردیبهشت مطالعه آموزشی را متوقف کرده و به حل آزمون های آزمایشی بپردازید.

بهترین منابع و روش های جمع بندی شیمی کنکور برترها

مطالب شیمی به دو بخش حفظی و محاسباتی تقسیم می شود. بنابراین برای تسلط بر هر بخش نیاز به منابع جداگانه دارید. منابع برتر برای مرور مطالب حفظی شامل کتاب های جامع و مختصر مانند "شیمی مینی میکرو گاج طلایی" "جیبی شیمی خیلی سبز" و "شیمی لقمه مهر و ماه" هستند. برای بخش های محاسباتی منابعی مثل "جمع بندی شیمی کنکور خیلی سبز" "فصل آزمون شیمی خیلی سبز" "جمع بندی شیمی کنکور مهر و ماه" "موج آزمون شیمی نشر الگو" و "فیل شیمی مبتکران" به کمک شما خواهند آمد.

مشاوره از نمره یار برای جمع بندی شیمی کنکور

شیمی یکی از دروس با ضریب بالا در کنکور است و تقویت توانایی های محاسباتی می تواند به شما کمک کند تا تراز بهتری کسب کنید. مشاوران کنکور با تجربه در رتبه های برتر بهترین روش های جمع بندی شیمی و منابع مناسب را می شناسند. برای کسب مشاوره در مورد برنامه جمع بندی و منابع مناسب با نمره یار تماس بگیرید و جایگاه خود را در میان رتبه های برتر تضمین کنید. در صورت داشتن سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید تا مشاوران ما پاسخگوی شما باشند.

نظرات

مرتب سازی براساس

بهترین
جدیدترین
قدیمی ترین

چیزی پیدا نکردیم :(

بدون نظر

ارسال نظر

ارسال بصورت ناشناس
امتیاز دهید
  • لطفا از ارسال نظرات تکراری خودداری کنید.
  • از ارسال نظر غیر مرتبط با موضوع خودداری کنید.
  • از ارسال نظر توهین آمیز خودداری کنید.
  • نظر شما پس از ارسال، در اولین فرصت بررسی خواهد شد. و سپس تائید خواهد شد.

به سوی کسب درآمد

همین الان این امکان برای شما فراهمه که به عنوان معلم در نمره یار ثبت نام کنید و با ثبت محتوای آموزشی کسب درآمد کنید!

کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام